یکشنبه ۱۶ مهر ۰۲

انواع محتوا

انواع محتوا در فضای مجازی

در میان محتواهایی که در اینترنت می‌بینید، انواع محتوا زیر جزو پر مصرف‌ترین‌ها هستند:

محتوای متنی

محتوای متنی

رایج‌ترین نوع محتوا را انواع متنی می‌دانیم و در همه فضاهای آنلاین می‌توانیم از آن استفاده کنیم. به عنوان مثال یک زیرنویس، توضیحات متنی، مقالات و … می‌تواند در این دسته قرار گیرد. اگر بخواهید به نتایج خوبی در موتورهای جستجو دست پیدا کنید، نیازمند تولید محتوای باکیفیت به صورت متنی و با رعایت اصول سئو خواهید بود. با این کار ورودی‌های بیشتری را به سایت خود جذب می‌کنید و نرخ کلیک شما بالاتر خواهد رفت. پست‌های وبلاگ، دفترچه راهنما، کتاب‌های الکترونیک، نقل قول‌ها و … مثال‌هایی از تولید محتوای متنی هستند.

محتوای تصویری

یکی دیگر از انواع پرطرفدارمحتوا مربوط به مدل‌های تصویری است که البته طرفداران زیادی را هم دارد. از ویژگی‌های یک محتوای تصویری مناسب باید به کیفیت، جذابیت و گیرا بودن آن اشاره کنیم. همچنین می‌توان با استفاده از متن‌های جذاب، آنها را به تصاویر اینفوگرافیک تبدیل کرد. عکس‌ها، تصاویر اطلاعاتی، بروشورها و … می‌تواند جزو مثال‌هایی از این مدل محتوا باشد.

محتوای تعاملی

یک نوع جدید از محتوا درون سایت است که توسط مخاطبان ایجاد می‌شود. به عنوان مثال زمانی که شما قسمتی را برای نظرات و پیشنهادات خوانندگان در سایت خود در نظر می‌گیرید، در حال تولید کردن محتوا خواهید بود. همچنین در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام نیز، کامنت‌گذاری مشتریان نوعی از تولید محتوای تعاملی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.